0,00 €
Ostoskori Päivitä

Ei tuotteita

SKip Hop juomapullot

Beleduc Kultainen omena peli

48,95 €
Saatavilla Toimitusaika 3 - 15 päivää
Peli värien oppimiseen.
kpl
  • Tuotekuvaus
  • Tekniset tiedot

Ikäsuositus: 3 vuotta+


Nopeasti ratsaille ja kohti vuorta, jossa kultainen omena odottaa! Hauska Beleducin peli värien oppimiseen. 

Sisältää 4 ratsastajaa ja 4 hevosta, värinopan ja puisen pelilaudan (37x37 cm). 

2-4 pelaajaa. 

Suomenkielinen ohje.





OHJE: KULTAINEN OMENA

Värinoppapeli 2-4 yli 3 -vuotiaalle

Pelivälineet:
- puinen pelilauta
- kultainen omena
- 4 hevosta
- 4 ratsastajaa
- värinoppa

Petteri Punainen, Kaarina Keltainen, Onerva Oranssi ja Viljami Valkoinen asuvat värikkäissä pikkumökeissään idyllisen ihanassa kylässä Kultavuoren juurella. Kultavuorella kasvaa puu, johon joka päivä kypsyy kultainen omena. Kerrotaan, että se, joka syö kultaisen omenan, saa toivoa yhden toivomuksen ja toivomus toteutuu. Kultainen omena on sitä paitsi tavattoman herkullinen. Niinpä lapset ja myös heidän Kultavuoren aitauksessa laiduntavat hevosensa söisivät mielellään maukkaan omenan. Jokainen haluaisi ensimmäisenä ratsastaa ylös Kultavuorelle.

Heti herättyään aamulla Petteri, Kaarina, Onerva ja Viljami rientävät mökeistään ulos hevoshakaan ja saman tien hyppäävät ratsaille. Kilpanousu ylös Kultavuorella
auringonpaisteessa loistavaa kultaomenaa kohti alkaa. Mutta polku on jyrkkä ja vaikeakulkuinen. Hevosten täytyy välillä pysähtyä syömään ja juomaan.

Kuka ehtii ensimmäisenä Kultavuoren laelle ja saa nauttia kultaisen omenan? ...ja mitä hän mahtaa toivoa?

Ennen peliä hevoset ovat aitauksessa, lapset omanvärisissä mökeissään ja kultainen omena Kultavuoren puunvärisellä huipulla. Pelaajat valitsevat värinsä.

Pelin kulku: Nuorin pelaaja aloittaa heittämällä noppaa. Hän siirtää ratsastajansa polullaan lähimpään nopan väriseen ruutuun. Sitten on seuraavan pelaajan vuoro.

Päästäkseen polulta aitaukseen pelaajan on heitettävä nopalla vihreä. Polkunsa viimeisessä ruudussa oleva pelaaja saa heittää noppaa kolme kertaa.

Kun pelaaja on päässyt aitaukseen, hänen ratsastajansa nousee omanvärisen hevosen selkään ja suuntaa Kultavuorelle vievälle polulle.

Kun hevonen pysähtyy siniseen vesiruutuun tai ruutuun, jossa on kukka, pelaaja antaa hevoselleen yhden kierroksen pituisen lepotauon. 

Kun ratsukko saapuu ruutuun, jossa on toinen ratsukko, pitää ensimmäisenä paikalla olleen palata aitaukseen ja aloittaa Kultavuorelle nousu uudelleen.

Voittaja on se, joka ensimmäisenä saapuu vuoren punaiselle laelle kultaisen omenan luokse.

  • Valmistaja: Beleduc
  • Malli: 050237
Jaa|