0,00 €
Ostoskori Päivitä

Ei tuotteita

Joulukampanjoita ympäri kaupan

Haba Fiksu karhu oppii laskemaan peli

20,93 €
Saatavilla Toimitusaika 3 - 15 päivää
kpl
  • Tuotekuvaus
  • Tekniset tiedot

Ikäsuositus: 4-8 vuotta

 

Fiksu Karhu opettaa pelaajia laskemaan esittämällä korteissa olevia lukuja monin eri tavoin. Tämän Haban opetuspelin kortit ovat vahvaa kartonkia. Lisäksi mukana tulee kolme erikoisnoppaa sekä palikkanyöri laskemisen helpottamiseksi.

Paketin koko: 22 x 5 x 22 cm

 

Ohje: Fiksu karhu oppii laskemaan 

Ikäsuositus:
4 - 8 v

Sisältö
&bull Fiksun karhun laskunauha
&bull numeronoppa
&bull pistenoppa
&bull sorminoppa
&bull 40 korttia
&bull peliohjeet

Tietoa pelivälineistä 

Fiksun karhun laskunauha
Yhdessä päässä on Fiksu karhu, toinen on häntäpää ja niiden välissä viisi vihreää ja viisi keltaista helmeä. Helmien avulla pystytään esittämään numerot yhdestä kymmeneen. Numero esitetään siten, että sitä vastaava määrä helmiä työnnetään ihan kiinni Fiksuun karhuun ja loput helmet työnnetään häntäpäähän. (Esimerkiksi luku 3 esitetään siten, että kolme keltaista helmeä työnnetään niin lähelle Fiksua karhua kuin mahdollista ja loput 7 helmeä työnnetään häntäpäähän.)

Nopat 
Pelissä on kolme isoa kuusisivuista noppaa, joissa on eri tavalla kuvattu luvut yhdestä viiteen. Yhdessä nopassa numerot on esitetty normaalein numeroin, toisessa ne on esitetty pistein ja kolmannessa pystyssä olevin sormin. Jokaisessa nopassa kuudennella sivulla on kuva Fiksusta karhusta.

Kortit 
Pelissä on yhteensä 40 korttia, jotka voidaan jakaa neljään eri pakkaan. Jokaisessa pakassa on kymmenen korttia, joista esiintyvät numerot yhdestä kymmeneen. Yhdessä pakassa numerot on esitetty normaaleina numeroina, toisessa ne on esitetty pistenoppien avulla, kolmannessa pystyssä olevien sormien avulla ja neljännessä laskunauhan helmien avulla.

 

Peli 1: Muistipeli 

Pelissä yritetään löytää mahdollisimman monta numeroparia (esim. neljä sormea ja neljä pistettä).
Pelaajien määrä: Ei rajoituksia.
Tarvittavat pelivälineet: Kaikki pelikortit

Pelin valmistelut 
Sekoittakaa kortit ja järjestäkää ne pöydälle kuvapuoli alaspäin kahdeksaan viiden kortin riviin.

Pelin kulku 
Vuoro vaihtuu myötäpäivään. Vanhin pelaaja aloittaa kääntämällä yksitellen kaksi korttia.
Korteissa on
&bull Samat numerot:
Hienoa! Ota kortit itsellesi ja jatka peliä kääntämällä kaksi uutta korttia.
&bull Eri numerot:
Harmi. Anna muiden pelaajien nähdä korttien numerot ja käännä ne takaisin kuvapuoli alaspäin. Vuoro vaihtuu seuraavalle pelaajalle.

Pelin päättyminen 
Peli päättyy, kun kaikki parit on löydetty. Eniten pareja löytänyt voittaa pelin.

Pelivariaatioita nuoremmille 
&bull Jättäkää kaksi pakkaa pelistä pois.
&bull Jättäkää esim. numerot kuudesta kymmeneen pois pelistä.

 

Peli 2: Kaksinpeli 

Pelissä yritetään saada kaikki laskunauhan helmet omaan päähän.
Pelaajien määrä:2
Tarvittavat pelivälineet:Laskunauha ja mikä tahansa noppa


Pelin valmistelut 
Asettakaa laskunauha pöydälle siten, että sen päät osoittavat teitä kohti. Työntäkää kaikki helmet keskelle nauhaa.


Pelin kulku 
Nuorempi aloittaa pelin heittämällä noppaa.
Nopasta tuli:
&bull Numero:
Hienoa! Työnnä numeroa vastaava määrä helmiä omaan päähäsi laskunauhaa. (Jos keskellä ei ole yhtään helmeä jäljellä, voit ottaa niitä vastustajan päästä.
&bull Fiksu karhu:
Et saa työntää ainuttakaan helmeä omaan päähäsi. Vuoro siirtyy toiselle pelaajalle.


Pelin päättyminen 

Pelin voittaa pelaaja, joka ensiksi saa kaikki helmet omaan päähänsä. Huomio: Viimeisellä vuorolla voi työntää vähemmän helmiä omaan päähänsä kuin noppa näyttää.


Peli 3: Yhdestä kymmeneen 

Pelissä kaikki pelaajat pelaavat yhdessä Fiksua karhua vastaan.
Pelaajien määrä: Ei rajoituksia
Tarvittavat pelivälineet: laskunauha ja yksi korttipakka (luvut 1-10)


Pelin valmistelut 

Asettakaa laskunauha keskelle pöytää. Työntäkää kaikki helmet laskunauhan häntäpäähän. Sekoittakaa kortit ja laittakaa ne kuvapuoli alaspäin pöydälle. Korttien järjestyksellä pöydällä ei ole väliä, kunhan ne eivät ole toistensa päällä.


Pelin kulku 

Pelissä yritetään löytää numerojärjestyksessä numerot yhdestä kymmeneen alkaen ykkösestä. Vuoro vaihtuu myötäpäivään. Pisin pelaaja aloittaa.

Löysitte
&bull Oikean numeron:
Hienoa! Kortti jätetään näkyviin kuvapuoli ylöspäin. Voit jatkaa vuoroa kääntämällä toisen kortin.
&bull Väärän numeron:
Harmi. Pistäkää mieleen mikä numero kortissa oli ja kääntäkää kortti takaisin kuvapuoli alaspäin. Työntäkää yksi helmi laskunauhan Fiksun karhun päähän. Vuoro vaihtuu seuraavalle pelaajalle.


Pelin päättyminen 

Peli päättyy kun:
&bull Numerot on löydetty oikeassa järjestyksessä ja laskunauhan häntäpäässä on vielä helmiä jäljellä. Voititte pelin.
&bull Kaikki helmet ovat laskunauhan pääpäässä. Hävisitte pelin.


Peli 4: Numeropeli 

Pelaajien määrä: 2 - 5
Tarvittavat pelivälineet: Laskunauha, yksi korttipakka (luvut 1-10) ja yksi noppa


Pelin valmistelut 

Asettakaa laskunauha keskelle pöytää ja laittakaa se osoittamaan lukua viisi työntämällä viisi keltaista helmeä Fiksun karhun päähän ja viisi vihreää helmeä häntäpäähän. Laittakaa kortit (10kpl) kuvapuoli ylöspäin pöydälle.


Pelin kulku 
Vuoro vaihtuu myötäpäivään. Nuorin pelaaja aloittaa heittämällä noppaa.
Nopasta tuli:
&bull Numero: Ilmoita mikä numero tuli ja siirrä vastaava määrä helmiä laskunauhan häntäpäästä Fiksun karhun päähän tai päinvastoin.
&bull Fiksu karhu: Valitse joku numero yhden ja viiden väliltä, sano se ääneen ja siirrä vastaava määrä helmiä
laskunauhan häntäpäästä Fiksun karhun päähän tai päinvastoin.

Huomioita:
&bull Jos laskunauhan toisessa päässä ei ole riittävästi helmiä siirrettäväksi, helmet on siirrettävä toisesta päästä.
&bull Laske aina ääneen, kun liikutat helmiä. Laskunauha osoittaa nyt uutta numeroa. Ilmoita numero ja ota sitä
 vastaava kortti keskeltä tai toiselta pelaajalta ja laita se kuvapuoli ylöspäin eteesi. Jos numeroa vastaava kortti on jo edessäsi, sinulla kävi huono tuuri etkä voi tehdä mitään.


Pelin päättyminen 
Pelin voittaa se, jolla on ensimmäisenä kolme korttia edessään.

 

  • Malli: 070547
Jaa|