0,00 €
Ostoskori Päivitä

Ei tuotteita

Joulun toimitusajat

Toimitus- ja maksuehdot

 

lastenverkkokauppa.fi on Lastentarvike Laineen käyttämä jälleenmyyntikanava lastentarvikkeille ja leluille. Näissä ehdoissa Lastentarvike Laineesta käytetään nimityksiä kauppias, lähettäjä tai jälleenmyyjä.

Tilaaja tai asiakas on näissä ehdoissa lastenverkkokauppa.fi -osoitteessa tilauksen tehnyt henkilö.

 

1 Maksutavat

 

Hyväksymme kaikkien suomalaisten verkkopankkien verkkomaksut:
Nordea, Sampo, Osuuspankki, Aktia, Handelsbanken ja muut Suomen pankit


Hyväksymme seuraavat luottokorttimaksut:
Luottokunnan luottokortit (Visa/Visa Electron/Mastercard)


Hyväksymme seuraavat lasku- ja/tai osamaksutavat:
Joustoraha
Everyday
Collector Commerce


Yllämainittujen maksutapojen välittäjänä toimii Checkout -maksunvälityspalvelu, joka on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.


Valittuasi maksutavan tarjoamistamme vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi Lastentarvike Laineelle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään Lastentarvike Laineelle . 


Hyväksymme lisäksi ennakkomaksu tilisiirtona sekä 1.11.2016 lähtien Klarnan lasku- ja osamaksuvaihtoehdot.


Emme hyväksy postiennakkoa maksuvälineenä.

 


2 Maksuehdot

 

2.1 Maksu pankkipainikkeilla

Checkout -maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.


2.2 Maksut luottokorteilla

Maksuja voi tehdä kaikilla Luottokunnan korteilla. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja toimittaa tuotteet ostajalle, sekä hoitaa kauppaan liittyvät lakisääteiset ja itse määrittelemänsä muut velvoitteet. Luottokorteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard) tehtävissä maksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy.

 

2.3 Everyday

Asiakkaan käyttäessä Everyday-verkkomaksua hän saa keskimäärin 45 vuorokautta kulutonta maksuaikaa ostokselleen. Lasku hänelle tulee kerran kuussa, joko sähköpostilla tai kirjeitse. Tässä kuussa tehdyt ostot laskutetaan ensi kuun lopussa. Laskun maksun yhteydessä asiakas voi valita maksaako ostoksen osamaksulla vai kuluttomasti kerralla. Laskulla maksettaessa todellinen vuosikorko on 0%.

Jos asiakas haluaa maksaa osamaksulla, minimilyhennys on 50€ / kk tai 1/3 laskun summasta. Minimilyhennyksen jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan seuraavan kuun laskuun kuukausikorkoa 10 %. Everyday-verkkomaksulla ostaminen on täysin riskitöntä. Asiakas saa tuotteen kotiin ja ehtii tutustumaan siihen ennen maksamista. Tämän kuukauden ostokset laskutetaan vasta seuraavan kuukauden lopussa.

Everyday -verkkomaksu on tarkoitettu yli 18-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin. Asiakas saa keskimäärin 45 vuorokautta kulutonta maksuaikaa.

 

2.4 Joustoraha

Joustoraha -palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin.

Joustoraha on suomalainen  palvelu, jolla asiakas rahoittaa nettiostoksensa nopeasti ja turvallisesti. Joustoraha palvelu on tarkoitettu kaikille yli 20-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustorahaa voi saada 20-1000 euron ostoksiin. Laskun asiakas saa halutessaan myös sähköpostiin. Hakiessaan Joustorahaa asiakas tunnistautuu ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täyttää lomakkeelle tietonsa. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä hän saa heti. Tämän jälkeen asiakas palautuu verkkokauppaan takaisin ja tilaus on käsitelty.

Kun asiakas maksaa joustorahalla ja valitsee maksutavaksi laskun, hän saa aina korotonta maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutusmaksu 4,90€. Joustorahalla asiakas voi maksaa myös erissä 1-12 kuukauden takaisinmaksuajalla. Tällöin laskutusmaksun 4,90€ /lasku lisäksi Joustoraha perii avoinna olevasta lainasummasta 29% vuotuista korkoa.

Joustorahalla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lue lisää Joustorahasta osoitteessa www.joustoraha.fi.

 

2.5 Collector Lasku ja Osamaksu

Collector Commerce lasku/osamaksu on yli 18-vuotiaille yksityishenkilöille ja maksimissaan 1000 euron ostoksiin tarkoitettu palvelu. Asiakas saa keskimäärin 45 vuorokautta maksuaikaa ja voi valita 48 kuukauden osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee laskulla. Osamaksun nimellinen vuosikorko on 19,2%.

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Credit AB:n kanssa.

Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, niin hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 1000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 48kk. Nimellinen vuosikorko on 19,5%.

Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan. Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 2,50 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!


2.6 Ennakkomaksu

Tilaajalle toimitetaan lasku tilauksesta tilausvahvistuksen yhteydessä. Ennakkomaksun tiedot toimitetaan manuaalisesti, joten esimerkiksi viikonloppuisin ennakkomaksun tietoja ei välttämättä heti tuli vaan vasta seuraavana arkipäivänä. Kun tilaaja on maksanut ennakkolaskun, tuotteet toimitetaan tilaajalle.

 

 

3 Toimitustavat

 

Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia. Toimitusaika on merkitty tuotteen tuotekuvaukseen.


Varastotuotteet (toimitusaika 1-5 arkipäivää) lähetetään mahdollisimman pian tilauksen saapumisesta, kuitenkin viimeistään kahden päivän kuluttua tilauksesta.


Tilaustuotteet (toimitusaika alkaen 3 arkipäivää) tilataan tilaajalle maahantuojalta ja toimitetaan tämän jälkeen tilaajalle. Jos maahantuojalta on tuote loppunut varastosta, pidätämme oikeudet perua tilaajan tilauksen.


Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen kotiosoitteeseesi (tai mahdollisesti tekstiviestin puhelimeesi tai sähköpostin sähköpostiisi riippuen ilmoittamistasi tiedoista).  Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa. Kotiinkuljetuksessa tilaajalle soitetaan ennen tilauksen toimittamista.


Pienemmät tuotteet toimitetaan Postin maksikirjeenä tai kirjeenä.


 

3.1 Postin kirjelähetys Economy

Kirjeet jaetaan vastaanottajille pääsääntöisesti jättöpäivästä lukien toisena arkipäivänä, loput viimeistään kolmantena arkipäivänä. Mittojensa puolesta Pienlähetys pystytään jakamaan vastaanottajalle useimpiin postiluukkuihin ja -laatikoihin päiväpostin mukana. Muussa tapauksessa asiakas noutaa lähetyksen Postin palvelupisteestä (ks. maksikirje 3.2).

 

3.2 Postin Maksikirje Economy

Toimitamme pienemmät tuotteet 2. luokan maksikirjeinä, jotka jaetaan pääsääntöisesti toisena arkipäivänä postituksesta. Maksikirje jaetaan vastaanottajalle, jos se voidaan jättää postiluukkuun tai laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen ja lähetys on noudettavissa postista saapumisilmoituksessa ilmoitettuna ajankohtana, pääsääntöisesti saapumisilmoituksen saapumisesta seuraavana arkipäivänä kello 16 jälkeen.

 

3.3 Postin Postipaketti (Economy)

Noudettavissa osoitteen mukaisesta postista pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä klo 16 jälkeen. Lähetyksiä seurataan osoitekortissa olevan lähetystunnuksen perusteella. Lähetys noudetaan postista. Luovutus kuittausta vastaan postin aukioloaikoina. Varauduttava todistamaan henkilöllisyys.

Sähköinen saapumisilmoitus toimitetaan vastaanottajalle tekstiviestinä, jolloin lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella saapumispäivänä klo 16 jälkeen postista. Mikäli matkapuhelinnumeroa ei ole tiedossa toimitetaan saapumisilmoitus kirjeenä. Vastaanottajalle toimitetaan myös kopio saapumisilmoituksesta sähköpostiin.

 

3.4 Postin kotiinkuljetus (Express Flex)

Flex-paketti jaetaan suoraan vastaanottajalle pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä klo 14 mennessä. Vastaanottajaan otetaan yhteyttä ja varmistetaan, että paketti jaetaan, kun vastaanottaja on paikalla. Posti ottaa aina vastaanottajaan yhteyttä toimitusajankohdasta sopimiseksi.Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdasta sopimiseksi.

Palveluun kuuluu 1 toimituskerta, mutta tarvittaessa lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen toimitus. Lähetykset toimitetaan vastaanottajille arkipäivisin ja suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä.

 

 


4 Toimituskulut

 

Alle 100 euron tilauksiin lisäämme postituskulut seuraavasti:

- Kirje, maksikirje ja postipaketti 4,95 euroa
- Lähtys pakettiautomaatttiin 5,95 euroa
Kulut ovat ovat samat riippumatta tilauksen määrästä, painosta tai koosta.


Yli 100 euron tilauksista maksamme toimituksen Postin toimipisteisiin tai pakettiautomaattiin. Kotiinkuljetuslisä on 5,95 euroa.

 

 

5 Myyntialue

 

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Emme toimita Ahvenanmaalle. Voimme toimittaa lähetyksiä myös ulkomaille, kuten Viroon ja Ruotsiin. Tällöin veloitettavista toimituskuluista on sovittava erikseen asiakaspalvelumme kanssa.

 


6 Toimitusaika

 

Varastotuotteet (toimitusaika 1-5 arkipäivää): Tilaukset pyritään toimittamaan kuljetukseen tilauspäivänä (ennen klo 10.00 tehdyt tilaukset) tai viimeistään parin seuraavan arkipäivän aikana.


Tilaustuotteet (vaihdellen tuotteesta riippuen, alkaen 3 arkipäivää): Tilaukset maahantuojalle tehdään pääosin 2-4 kertaa kuukaudessa. Toimituksen ajankohta riippuu maahantuojille menevän tilauksen tekohetkestä.


Yksittäisen tuotteen toimitusaika on merkitty tuotteen tuotekuvaukseen.


Pyrimme poistamaan väliaikaisesti maahantuojalta ja/tai valmistajalta loppuneet tuotteet verkkokaupasta. Jos kuitenkin jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi tiedon saatuamme maahantuojalta. Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme.


Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, niin tilaus voidaan toimittaa osissa. Tilaaja maksaa kuitenkin aina vain yhden toimituskulun.


Jos tilauksessa on niin varasto- kuin tilaustuotteita, toimitamme tilauksen yhdessä osassa pisimmän toimitusajan mukaan (poikkeuksena tilanne, jolloin tilaustuote on loppunut maahantuojalta).


Poikkeuksellisista toimitusajoista ilmoitamme aina verkkokaupan etusivulla (esimerkiksi loma-ajan toimitukset tai erityisen nopea toimitus joulun alla).

 


7 Asiakaspalautukset

 

Asiakkalla on ilmainen asiakaspalautusoikeus: Asiakkaalta ei veloiteta asiakaspalautuskuluja, jos asiakas on toiminut alla olevan mukaisesti (eli tehnyt palautusilmoituksen sekä palauttanut tuotteen 14 päivän sisällä palautusilmoituksen teosta).

Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa peruutuksesta/asiakaspalautuksesta verkkokauppiaalle ennen palautuksen tekemistä osoitteeseen myynti (at) lastenverkkokauppa.fi. Ilmoitusaika on 14 päivää lähetyksen vastaanottamisesta.

Asiakkaan on tehtävä palautus 14 päivän sisällä peruutusilmoituksesta.


Asiakkaalle toimitetaan palautusohjeet verkkokaupan toimesta mahdollisimman pian peruutusilmoituksen saapumisesta. Jos ohjeet saapuvat yli 24 h peruutusilmoituksen teon jälkeen, 14 päivän palautusaika lasketaan ohjeiden saapumishetkestä eteenpäin.


Tuotteiden tulee olla myyntikunnossa ja asiallisesti pakattu lähetystä varten.


Jos asiakkaan ostama tuote on rikki tai palautetaan toimimattomana tms. asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta palautusilmoituksen teon yhteydessä.


Tilaajalle palaututetaan tilisiirrolla (tai muulle tilauksessa käytetylle maksutavalle) jo tuotteesta tehdyt maksut viimeistään 7 päivää sen jälkeen, kun palautus on saapunut takaisin lähettäjälle. Tilaajalle  lähetetään aina vahvistus palautuneesta lähetyksestä.


Tilaajalle palautettava euromääräinen summa ei aina vastaa suoraan tilattujen tuotteiden summaa. Alennukset ja muut edut koskevat aina jäljelle jäävää kokonaistilaussummaa. Jos palautuksen jälkeen jäävä tilaussumma ei enää oikeuta alennuksiin, alennuksen arvo vähennetään tilaajalle palautettavasta summasta. Esimerkkejä eduista, jotka huomioidaan palautussummassa: Ilmaiset toimituskulut, Osta 3, maksa 2 -tyyppiset kampanjat, paljousalennukset, kokonaisalennukset, joiden ehtona on tietty tilaussumma ja pientoimituslisä.


Verkkokauppa maksaa asiakaspalautuksen postituskulut. Poikkeuksena postiennakolla palautettu lähetys: Lastentarvike Laine perii tilaajalta aiheutuneet ylimääräiset kulut.


Lahjakorteilla ei ole palautusoikeutta. Lahjakortilla ostetuilla tuotteilla on palautusoikeus. Palautettavaa summaa ei kuitenkaan makseta tilisiirrolla, vaan uutena lahjakorttina.


Noutamattomat paketin, joiden palautuksesta ei ole ilmoitettu kauppiaalle, tai muista ilmoittamattomista lähetyksistä veloitamme kuljetuskulun (maks. 10 euroa).


 

8 Viallisen tuotteen palautus

 

Kaikista viallisten tuotteen palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Reklamointiaika tuotteen noudosta on 14 päivää.


Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta myynti (at) lastenverkkokauppa.fi tai puhelimella numerosta 050 309 8253 klo 9-12 arkipäivisin ma-to. Voit laittaa meille myös tekstiviestiä.


Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen.


Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kauppiaan kanssa.


Kauppias ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.


Noudata palautuksessa aina ohjeitamme asiakaspalautuksissa. Asiakaspalautusohjeet löytyvät osoitteesta http://www.lastenverkkokauppa.fi ja lisätietoa saat asiakaspalvelustamme.


 

9 Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset


Valitettavasti Posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.


Mikäli lähetys on vaurioitunut Postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme rikkoutuneiden uusien tuotteiden toimituksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.


 

10 Yhteystiedot


Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

- Sähköpostilla osoitteesta myynti (at) lastenverkkokauppa.fi
- Puhelinasiakaspalvelu on auki ma-to klo 9-12. Voit laittaa meille myös tekstiviestin. Puhelinnumeromme on 050 309 8253.


Postiosoite:

Lastentarvike Laine
Kolmenkyläntie 6 F 14
02420 JORVAS


Jaa|